Nermin Smajic blijft bij de heren ongeslagen.

Afgelopen zondag vonden in Den Bosch de finalerondes plaats van de NTTB-Beker en de Eredivisiecup. Het herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam was geplaatst voor de Final Four van de NTTB-Beker door winst in de voorronde en het damesteam was hier rechtstreeks voor geplaatst. Beide teams gingen met de beker naar huis: de dames door 3-1 winst in de finale tegen Taverzo uit Zoetermeer en het herenteam door een 3-2 overwinning in de eindstrijd op VVV uit Leidschedam.

Het damesteam begon in de ochtend in de halve finale tegen Docos uit Leiden. Dat team kwam onvolledig aan de start, wat betekende dat Patricia Smith niet in actie hoefde te komen. Charell Schoonbrood won van Sophie Dijkers, waarna Sandra Meeuwsen moest buigen voor Nadia Huizer die vervolgens ook te sterk was voor Charell Schoonbrood. In de beslissende wedstrijd won Sandra Meeuwsen van Sophie Dijkers, waarmee de finale werd bereikt.
In de andere halve finale was Taverzo uit Zoetermeer nipt met 3-2 te sterk voor Scylla uit Leiden. Dat betekende dat de finale een herhaling was van een jaar eerder, toen Taverzo eenvoudig met 3‑0 won.
Patricia Smith begon de finale met een zwaarbevochten 3-2 winst op Renske van Bruchem. Charell Schoonbrood moest vervolgens met 3‑0 buigen voor Priscilla Loesberg. Sandra Meeuwsen bracht de Schiedamsen vervolgens weer op voorsprong door een 3-0 overwinning op Inge van der Gaag. De bekerwinst werd vervolgens zeker gesteld door Charell Schoonbrood, die in de derde game in de verlenging de winst greep.

Gedetailleerde uitslagen finale Taverzo tegen Scyedam:
Renske van Bruchem - Patricia Smith: 5-11, 11-7, 11-8, 4-11, 8-11, 0-1
Priscilla Loesberg - Charell Schoonbrood: 11-2, 11-8, 12-10, 1-0
Inge van der Gaag - Sandra Meeuwsen: 13-15, 8-11, 10-12, 0-1
Renske van Bruchem - Charell Schoonbrood: 9-11, 6-11, 13-15, 0-1
Priscilla Loesberg - Patricia Smith:
Einduitslag: 1-3

Tegenstander in de halve finale van het herenteam was Vriendenschaar uit Gouda. In de openingswedstrijd had Nermin Smajic de volle vijf games nodig, maar in de beslissende game won hij overtuigend met 11-1. Laurens van Raadshooven vergrootte de voorsprong door een 3-1 overwinning op Marco van der Meijden. Thomas Baart leek met een 2-0 voorsprong in games het derde punt binnen te halen, maar daar dacht tegenstander Thijs Groeneveld anders over: hij won de volgende drie games afgetekend. Nermin Smajic zorgde voor de winst door een 3-0 overwinning op Marco van der Meijden.
In de andere halve finale zegevierde VVV uit Leidschendam nipt met 3-2 over Klimaatgroep Stars uit Middelstum.

In de finale won Nermin Smajic de eerste wedstrijd met 3-0 van Nolan Schulz. Werff Thomas was vervolgens met dezelfde cijfers te sterk voor Laurens van Radshooven. Thomas Baart zorgde er met een 3-1 overwinning tegen Matthijs van de Heijden voor dat de Schiedammers weer op voorsprong kwamen. Vervolgens kwam Laurens van Raadshooven na een 2-0 voorsprong in games het eerst op matchpoint in zijn wedstrijd tegen Nolan Schulz. Deze wist dit echter weg te werken en daarna de partijen weer op gelijke hoogte te brengen. In de beslissende wedstrijd zorgde Nermin Smajic voor de bekerwinst door een 3-1 overwinning op Werff Thomas.

Gedetailleerde uitslagen finale VVV tegen Scyedam:
Nolan Schultz - Nermin Smajic: 10-12, 5-11, 10-12, 0-1
Werff Thomas - Laurens van Raadshooven: 12-10, 11-7, 11-8, 1-0