Volop in de race voor plaatsing voor promotieduel.

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam behaalde afgelopen zaterdag in een buitengewoon lange wedstrijd van ruim vijf uur een prima 7-3 overwinning op Disnierats uit Hoorn. Nermin Smajic speelde zoals bijna gebruikelijk zijn drie wedstrijden over de maximale vijf games, maar bleef uiteindelijk steeds aan de goede kant van de score. Thomas Baart moest alleen in vijf games zijn meerdere erkennen in Mark Bek en Laurens van Raadshooven boog in vijf games voor Sjoerd Bek. Het derde tegenpunt kwam uit het verloren dubbelspel. Met 21 punten staan de heren van Scyedam maar twee punten achter op Pecos dat op de tweede plaats staat; die plaats geeft recht op een beslissingswedstrijd om promotie naar de eredivisie.

In de openingswedstrijd leek Thomas Baart, na de eerste game te hebben verloren, op 10-7 de partijen op gelijke hoogte te brengen. Met vijf punten op rij ging de game echter alsnog naar Mark Bek. Baart liet zicht echter niet uit het veld slaan en dwong alsnog een vijfde game af. Daarin trok hij echter aan het kortste eind. Nermin Smajic won de eerste game overtuigend tegen Sjoerd Bek, verloor de volgende twee met ruime cijfers en dwong toch nog eenvoudig een vijfde game af. Daarin liet hij op 10-7 drie matchpoints onbenut, maar trok alsnog met 12-10 de wedstrijd naar zich toe. Laurens van Raadshooven verloor weliswaar de eerste game tegen Marco Gerritse, maar boekte daarna een regelmatige overwinning. In het dubbelspel kwamen Thomas Baart en Nermin Smajic, ondanks eenmaal gamewinst duidelijk te kort tegen Mark Bek en Marco Gerritse. Nermin Smajic kwam in de eerste game tegen Mark Bek op een 10-6 voorsprong, maar gaf deze game alsnog uit handen. De volgende game won Smajic ruim, de derde game ging weer naar Bek en de vierde naar Smajic. In de vijfde game gingen de partijen tot 8-8 gelijk op, maar daarna trok Smajic de partij naar zich toe.  Daarmee kwam de stand bij de pauze op 3-2 voor de thuisclub.

Na de onderbreking won Thomas Baart de eerste game tegen Marco Gerritse en hij sleepte daarna ook nipt de tweede game binnen. Daarna deed Gerritse iets terug, maar in de vierde game wist Baart op 8-8 de partij naar zich toe te trekken. Laurens van Raadshooven en Sjoerd Bek lieten het op een vijfde game aankomen. Daarin trok Bek nipt aan het langste eind. Nermin Smajic begon goed aan zijn partij tegen Marco Gerritse, kwam op een 2-0 voorsprong in games, maar liet Gerritse volledig in de wedstrijd terugkomen. In de vijfde game sleepte hij op een 8-8 tussenstand alsnog de wedstrijd binnen. Laurens van Raadshooven startte prima tegen Mark Bek, deze liet zich echter niet uit het veld slaan en hij won de tweede game ruim. In de derde en vierde game gingen de partijen gelijk op, maar Van Raadshooven trok beide malen aan het langste eind. In de laatste partij toonde Thomas Baart weinig ontzag voor Sjoerd Bek: in de kortste partij van de dag zorgde hij met een 3-0 overwinning voor het zevende punt voor de thuisclub. Hiermee werd de eindstand bepaald op 7-3.

Gedetailleerde uitslagen:
Thomas Baart Mark Bek 6-11 10-12 11-9 11-5 7-11 0-1
Nermin Smajic Sjoerd Bek 11-6 5-11 4-11 11-3 12-10 1-0
Laurens van Raadshooven Marco Gerritse 5-11 11-8 11-8 11-8   1-0
Baart/Smajic Mark Bek/Gerritse 9-11 11-9 5-11 6-11   0-1
Nermin Smajic Mark Bek 12-14 11-4 5-11 11-4 11-8 1-0
Thomas Baart Marco Gerritse 11-7 15-13 7-11 11-8   1-0
Laurens van Raadshooven Sjoerd Bek 4-11 11-8 11-4 5-11 12-14 0-1
Nermin Smajic Marco Gerritse 11-9 11-6 7-11 7-11 11-8 1-0
Laurens van Raadshooven Mark Bek 11-6 4-11 11-9 11-8   1-0
Thomas Baart Sjoerd Bek 11-8 11-6 11-5     1-0
Einduitslag 7-3

Kleine nederlaag reserves Scyedam
De reserves van Scyedam gingen nipt met 4-6 onderuit tegen Tempo-Team uit Amsterdam. Grootste aandeel in de score voor de thuisclub had Kees de Koning, die tweemaal wist te winnen en alleen zijn meerdere moest erkennen in John Uyleman. Bart Platzbeecker en Stephan Pieters wonnen allebei eenmaal. In de tussenstand in hun derde divisie poule nemen zij nu de zesde en laatste plaats in. De verschillen zijn echter nog buitengewoon klein: de achterstand op koploper HTC bedraagt slechts zes punten.

Dames Scyedam winnen ruim van concurrent
Het damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam haalde zaterdag met 8-2 ruim uit in de thuiswedstrijd tegen concurrent Enjoy&Deploy/Taverzo uit Zoetermeer. Sandra Meeuwsen en Patricia Smith wonnen alle drie hun enkelspelen. Charell Schoonbrood deed daar met tweemaal winst weinig voor onder; zij moest alleen in een wedstrijd die pas in de vijfde game werd beslist haar meerdere erkennen in Priscilla Loesberg. Het tweede tegenpunt kwam uit het verloren dubbelspel. Na vier wedstrijden staat het damesteam nu op de tweede plaats met drie punten achterstand op koploper De Treffers uit Roelofarendsveen.