Dames bezetten keurige tweede plaats.

Aanstaande zaterdag staat er voor de in de landelijke competitie uitkomende seniorenteams van Scyedam een thuiswedstrijd op het programma. Het damesteam en heren 1 moeten in hun eerste divisie poule kampioen worden om direct te promoveren naar de eredivisie; een tweede kans is voor de nummer 2 die een beslissingswedstrijd speelt om promotie.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 12.00 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
  • Scyedam dames 1 - Enjoy&Deploy/Taverzo 1 uit Zoetermeer;
  • Scyedam heren 1 - Disnierats 1 uit Hoorn;
  • Scyedam heren 2 - Tempo-Team 2 uit Amsterdam

Daarnaast in de eerste klasse van de afdelingscompetitie:
  • Scyedam heren 3 - Overschie 1 uit Rotterdam

Het damesteam van Scyedam bestaat deze voorjaarscompetitie uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. Dit seizoen is uitstekend gestart met een 7-3 overwinning op Dedemsvaart, de kampioen van het vorige seizoen. Daarna hebben de dames tweemaal gelijkgespeeld, waardoor na drie wedstrijden met 17 punten een keurige tweede plaats wordt ingenomen in de voorlopige tussenstand.

De tweede plaats wordt gedeeld met de tegenstander van zaterdag. Het team van Enjoy&Deploy/Taverzo bestaat uit de speelsters Renske van Bruchem, Francisca Davits, Inge van der Gaag, Priscilla Loesberg en Nynke Stam.

De spelers van het eerste herenteam zijn dit seizoen Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Laurens van Raadshooven en Nermin Smajic. Na tweemaal een gelijkspel, deed het herenteam afgelopen zaterdag goede zaken door een kleine 6-4 nederlaag in de uitwedstrijd tegen de gedoodverfde kampioen Salamanders. Na drie wedstrijden wordt met 14 punten een met Avanti gedeelde vierde plaats ingenomen.

Tegenstander Disnierats staat met 6 punten laatste in de voorlopige tussenstand. Het team uit Hoorn bestaat uit Mark Bek, Sjoerd Bek, Marco Gerritse en Stefan Heijnis.

Het tweede herenteam bestaat dit seizoen uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. Na een kleine overwinning in de openingswedstrijd tegen FvT, ging het team flink onderuit met een 9-1 nederlaag in de uitwedstrijd tegen HTC. Vorige week werd er weer een goed resultaat neergezet door een gelijkspel tegen koploper De Treffers. Momenteel wordt met 12 punten de zesde plaats ingenomen, maar de onderlinge verschillen zijn nog bijzonder klein. De reserves van Tempo-Team staan met 16 punten op de tweede plaats.