Op 17 januari werden de clubkampioenschappen voor senioren gehouden bij Scyedam. Om 9:00 uur stond de eerste Scyedammer (Hans Poort) al voor de deur, nog even koffie zetten en daarna kwamen druppelgewijs de rest van de Scyedammers voor een bakje koffie van Jos!
Er hadden zich 35 deelnemers opgegeven voor dit toernooi en dat mag je best wel een succes noemen! Er waren 3 deelnemers die zich hadden afgemeld, dus gingen we met 32 man door! Om 10:15 werden de indelingen bekend gemaakt door Dick Vos,er was een A-poule met een zevenkamp,de B-poule waren onze top-vrouwen met een driekamp, een C-poule met een achtkamp,een D-poule met een vijf en een vierkamp,een E-poule met een vijfkamp!

De wedstrijden konden beginnen,bij poule-A ging er stevig aan toe! de verschillen waren bij sommige wedstrijden erg klein. Bij poule-C waren duidelijk Hans Poort en Patrick Minten de sterkste en de rest
ging gelijk op tegen mekaar!

Bij poule-D was het spannend in de vijfkamp, er waren 3 spelers met gelijk aantal punten voor de 2e plek, dus dat werd flink rekenen. Uiteindelijk ging Dick door naar de hoofdronde en de rest naar de troostronde!
In de laaste poule-E waren Henk v/d Poort en Theo Veldkamp de sterkste, maar George en Gino konden een goed partij spelen tegen Trees wat heel goed was!
Poule-B begonnen pas om 12:00 uur, de Damespoule met Patricia Smith/Zwartjes, Sandra Meeuwsen en Charell Schoonbrood speelden best-of-sevens, dus die waren nog wel even zoet!
Al met al waren het weer gezellige en strijdlustige Clubkampioenschappen met veel verschillende klasse!

Hieronder zie je de uitslagen van de Clubkampioenschappen van Scyedam 2016.

Poule-A

3. Trees Vos
4. George Kok-Sey-Tjon
5. Gino de Ligt

De Senioren Heren Clubkampioen van 2016 bij Scyedam is Laurens van Raadshoven en hij wint daarmee de Jan Braberwisselbokaal.
De Senioren Dames Clubkampioen van 2016 bij Scyedam is Patricia Smith-Zwartjes en zij wint daarmee de Clubkampioenwisselbokaal.

We bedanken alle vrijwilligers(Jos, Dick en Jan Bastinck) en de deelnemers die dit toernooi tot een succes hebben gemaakt! Graag tot volgend jaar!!

Meer fotos van de clubkampioenschappen vind je op de Picasa van Patrick van Merwijk.

Dick Vos