Dames en heren 1 strijden om promotie naar eredivisie.

Aanstaande zaterdag start de voorjaarscompetitie voor de in de landelijke competitie uitkomende seniorenteams van Scyedam met een thuiswedstrijd. Het damesteam en heren 1 spelen dit voorjaar in de promotiegroep van de eerste divisie waarin wordt gestreden om promotie naar de eredivisie: de kampioen promoveert en de nummer 2 speelt een beslissingswedstrijd tegen de nummer 3 van de play-down in de eredivisie.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 12.00 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam dames 1 - Dedemsvaart 1;
Scyedam heren 1 - Oegstgeest 1;
Scyedam heren 2 - FvT 2 uit Rotterdam.

Daarnaast in de eerste klasse van de afdelingscompetitie:
Scyedam heren 3 - TOG 1 uit Maassluis.

Het damesteam van Scyedam is alleen gewijzigd door het stoppen van Mylena Maitimu en bestaat deze voorjaarscompetitie uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. Vorig seizoen is het kampioenschap in de eerste divisie op de laatste speeldag verspeeld: het met evenveel punten geëindigde Dedemsvaart werd kampioen door een beter onderling resultaat. De nummers 1 t/m 3 van de twee eerste divisie poules hebben zich geplaatst voor de promotiegroep van de eerste divisie.
Kampioen Dedemsvaart kan voor de opstelling kiezen uit maar liefst tien speelsters. De thuiswedstrijd in de najaarscompetitie werd met ruime cijfers verloren (2-8). Charell Schoonbrood tekende toen voor beide punten voor de thuisclub.

Het eerste herenteam is ten opzichte van de najaarscompetitie versterkt met Thomas Baart, die de overstap maakt uit het tweede team. Het team is verder ongewijzigd en bestaat naast Thomas uit Jeroen Bastiaansen, Laurens van Raadshooven en Nermin Smajic. In de najaarscompetitie is dit team op de tweede plaats geëindigd in de eerste divisie. Net als bij de dames hebben de nummers 1 t/m 3 van de twee eerste divisie poules zich geplaatst voor de promotiegroep van de eerste divisie.

Tegenstander Oegstgeest werd in de najaarscompetitie kampioen in de andere eerste divisie poule. Het team van Oegstgeest bestaat uit Youri Soons, René Waterreus, Jop van der Wiel en Changyu Xu.
De tussenstanden van deze thuiswedstrijd zullen live via internet te volgen zijn op onze site www.ttvscyedam.nl.

Door het stoppen van Remco van der Does en Dario Prodanovic is het tweede herenteam gewijzigd. De spelers van dit team zijn dit seizoen Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. In de najaarscompetitie heeft heren 2 zich met een derde plaats gehandhaafd in de derde divisie. De reserves van FvT werden in het najaar vijfde, maar hebben zich via een keuzepromotie gehandhaafd.