Debutant Thomas Baart zorgt voor het gelijkmakende punt.

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam is de voorjaarscompetitie gestart met een 5-5 gelijkspel in de thuiswedstrijd tegen Oegstgeest, de kampioen in de najaarscompetitie van de andere eerste divisie poule. De wedstrijd startte voortvarend voor de thuisclub met een 3-1 voorsprong. Door vier overwinningen op rij voor Oegstgeest keerden de kansen en kwamen de bezoekers op een 3-5 voorsprong. Door een zwaarbevochten overwinning van Nermin Smajic op Jop van der Wiel en winst van debutant Thomas Baart tegen Youri Soons, kwamen de partijen alsnog een puntendeling overeen.

In de openingswedstrijd leed Thomas Baart, ondanks eenmaal gamewinst, een regelmatige nederlaag tegen Jop van der Wiel. Jeroen Bastiaansen bracht de partijen op gelijke hoogte door winst op Youri Soons, waarna Nermin Smajic de thuisclub op voorsprong zette door een overwinning op oud teamgenoot René Waterreus. In het dubbelspel verraste het debuterende thuiskoppel Thomas Baart en Jeroen Bastiaansen met winst op René Waterreus en Jop van der Wiel. Jeroen Bastiaansen kwam snel op een 0-2 achterstand tegen Jop van der Wiel, maar kwam daarna goed terug. In de vierde game kwam hij op een 8-5 voorsprong, maar Van der Wiel knokte zich terug en trok alsnog nipt aan het langste eind. Daarmee kwam de stand bij de pauze op 3-2 voor de thuisclub.

Na de onderbreking bood Thomas Baart prima partij tegen René Waterreus, maar zowel in de tweede als de derde game wist hij in totaal vijf gamepoints niet te verzilveren. Nermin Smajic kwam tegen Youri Soons uitermate snel op een 2-0 voorsprong, maar moest de derde game uit handen geven. In de vierde game leek hij met een 7-3 voorsprong op weg naar de winst, maar Soons vocht zich terug. Hij dwong een vijfde game af, waarin hij met minimaal verschil de bezoekers op voorsprong bracht. Jeroen Bastiaansen bleef elke game in het spoor van René Waterreus, hij kon dit echter niet omzetten in gamewinst. Nermin Smajic verloor de eerste games nipt tegen Jop van der Wiel. Nadat hij de derde game ook met minimaal verschil binnensleepte, kwam hij wat beter in zijn spel en kon hij de achterstand verkleinen. In de laatste partij startte Thomas Baart prima tegen Youri Soons. Daarna maakte Soons overtuigend gelijk, waarna Baart weer op voorsprong kwam via een 9-1 voorsprong. Wederom kwam Soons terug, maar in de beslissende vijfde game maakte Baart aan de illusie van de speler van Oegstgeest een eind. Hiermee werd de eindstand bepaald op 5-5.

Gedetailleerde uitslagen:
Thomas Baart - Jop van der Wiel: 7-11 11-4 6-11 7-11 . 0-1
Jeroen Bastiaansen - Youri Soons: 11-6 12-10 11-6 . . 1-0
Nermin Smajic - René Waterreus: 11-13 11-8 11-3 11-6 . 1-0
Bastiaansen/Baart - Waterreus/Van der Wiel: 11-7 5-11 13-11 12-10 . 1-0
Jeroen Bastiaansen - Jop van der Wiel: 4-11 3-11 11-3 11-13 . 0-1
Thomas Baart - René Waterreus: 6-11 11-13 10-12 . . 0-1
Nermin Smajic - Youri Soons: 11-1 11-4 7-11 9-11 9-11 0-1
Jeroen Bastiaansen - René Waterreus: 9-11 10-12 10-12 . . 0-1
Nermin Smajic - Jop van der Wiel: 12-14 9-11 11-9 11-7 11-5 1-0
Thomas Baart - Youri Soons: 11-6 5-11 11-6 7-11 11-4 1-0
Totaal 5-5

Reserves Scyedam winnen streekderby
De reserves van Scyedam behaalden een kleine 6-4 overwinning op de reserves van FvT uit Rotterdam. Grootste aandeel in de zege had Kees de Koning, die de helft van de score voor de thuisclub voor zijn rekening nam. Bart Platzbeecker was met twee overwinningen ook goed op dreef. Stephan Pieters zorgde met eenmaal winst voor het zesde punt voor de thuisclub.

Dames Scyedam starten met prima overwinning op najaarskampioen
Het damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam behaalde zaterdag een prima 7-3 overwinning in de thuiswedstrijd tegen najaarskampioen Dedemsvaart. Patricia Smith won alle drie haar enkelspelen en samen met Sandra Meeuwsen het dubbelspel. Charell Schoonbrood won tweemaal en moest alleen haar meerdere erkennen in Annemarie Zijnstra. Sandra Meeuwsen was verantwoordelijk voor het zevende punt voor de thuisclub door winst op dezelfde speelster.